8 mei 2014 - Reisverslag uit Bagno di Romagna, Italië van Gerrit Jansen - WaarBenJij.nu 8 mei 2014 - Reisverslag uit Bagno di Romagna, Italië van Gerrit Jansen - WaarBenJij.nu

8 mei 2014

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

08 Mei 2014 | Italië, Bagno di Romagna

Toelichting op etappe van vandaag gelezen. Er werd gesproken over lichte stijgingen. Lijkt wel een boer die het over een stief kwartiertje heeft en daar dan 3 kwartier mee bedoeld. Een warme dag waarbij na de 1e helft het landschap beduidend mooier werd . Rij nu in de Appenijnen.
Op de heuvels aanvankelijk wijngaarden, plaatsmakende voor weilanden, solitaire eiken (zouden die hier ook beschermd zijn?) en bossen. Heuvels worden langzamerhand echte bergen (en ik dacht due achter de rug te hebben).
gelukkig wordt aangegeven dat de hellingspercentages niet boven de 6 % zullen komen.
het plaatsje war ik nu zit heet Bagno di Romagna.

• 08 Mei 2014 - 17:58

Wim:

Is dit de eerste keer dat je Rome op de verkeersborden tegenkomt? Dan kan het niet meer heel ver zijn ;) Succes met de laatste heuveltjes, die waarschijnlijk toch het zwaarst zijn..

• 08 Mei 2014 - 20:34

Gerrit:

Hallo Wim, was de 1e aanduiding. Is nog wel 353 km te gaan met de nodige beklimmingen.

• 09 Mei 2014 - 13:52

Jeroen En Angela:

Hoi Gerrit, goed nieuws voor het thuisfront >> De foto bewijst dat je nog op de goede weg zit, richting Rome. Het zegt natuurlijk nog niets over de richting waar vanuit je Rome aanfietst. We houden het vooralsnog maar op vanuit het Noorden. Je hebt voor een groot deel gefietst door de streek, waar wij vorig jaar op vakantie waren. Erg mooi. Een treinreisje vv Venetie heb je niet in je programma zitten, maar zou erg leuk zijn. Verona is ook zeer de moeite waard. Je fietstochtje schiet lekker op, de lastigste trajecten liggen achter je. Nog even lekker uitfietsen naar Rome. Je komt voor de heiligverklaringen echter te laat, die waren vorige week. Wel een troostprijs (of de hoofdprijs?): Gemma staat in Rome op je te wachten. Groeten, ook van Angela. Jeroen.