10 mei 2014 - Reisverslag uit Assisi, Italië van Gerrit Jansen - WaarBenJij.nu 10 mei 2014 - Reisverslag uit Assisi, Italië van Gerrit Jansen - WaarBenJij.nu

10 mei 2014

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

10 Mei 2014 | Italië, Assisi

Gelukkig was de rit vandaag slechts 68 km. Veel "heuveltjes" te nemen en dat onder een smorende zon. Ben nuin Assisi, na Rome de 2e bedevaartsplaats van Italië. Jaarlijks komen hier 5 miljoen mensen.
Op afstand is al te zien wat een prachtige stad Assisi is. Helaas staan bij aankomst veel stands met allerlei toeristen prullaria die het aanzien besmetten.
Vanaf nu is het echt aftellen. Nog 3 etappes te gaan. Morgen een zware met vele beklimingen en 92 km lang. Daarna een rit van van 59 en uiteindelijk een rit van 62 km waarna Rome bereikt is. De 2 resterende reservedagen neem ik morgen (Assisi bekijken) en 1 dag voor aankomst in Rome.
Trof onderweg een man die ook naar Rome fietste. Kwam uit de omgeving van Leiden en had de leeftijd van 67 jaar. Na een poosje met hem opgefietst te hebben gaf hij aan dat ik mijn gang moest gaan. Hij hield ervan alleen te fietsen.

• 10 Mei 2014 - 20:27

Arnold:

Wat een leuke opgewekte verhalen. Maar ja Italie is ook wel erg uitnodigend. Je bent alweer aan je laatste etappes bezig. Wat gaat het allemaal snel. Hier veel regen vandaag, eigenlijk de hele dag. Geinspireerd door je verhalen maar Spagetti alla norma gemaakt. Nog veel plezier met je resterende kilometers en veel genoegen met het bekijken van alle stadjes. Dat iemand van 67 de tocht ook kan volbrengen zegt natuurlijk niets van je prestatie. Safe travels. Christine en Arnold

• 10 Mei 2014 - 20:54

Chr./Arn.

Over het weer zal ik het verder maar niet hebben.
    Heb vanavond voor het eerst een Italiaanse tafel gehad. Eén ding wat de Italianen zeker kunnen is ervavn genieten. Echt een verfijnde keuken.
    Overigens schoot mij vandaag onder het fietsen een lied van Boudewijn de Groot door het hoofd: "Hoe sterk is de eenzame fietser ...." :)