12 mei 2014 - Reisverslag uit Narni Scalo, Italië van Gerrit Jansen - WaarBenJij.nu 12 mei 2014 - Reisverslag uit Narni Scalo, Italië van Gerrit Jansen - WaarBenJij.nu

12 mei 2014

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

12 Mei 2014 | Italië, Narni Scalo

Bij aankomst in Assisi moest ik met de fiets een behoorlijk eind omhoog met een hellingsgraad om en nabij de 20 %. Aan de uitdrukking: "wat de boer niet kent, dat eet hij niet", kan ik er 1 aan toevoegen: "wie de weg niet weet, verspilt energie". Was ik voor de klim eerst og wat doorgereden, had ik de bestemming kunnen bereiken via een slechts een vals plat. Had dit dan fluitend op de fiets kunnen doen :)
Vandaag een goede dag ondanks de beklimmingen. Uiteindelijk nog 102 km op de teller, maar beklimmingen op zich geen probleem. Denk dat dagje rust goed heeft gedaan, daarnaast het prachtige uitzicht, fietsen op ritme van spinningmuziek en de kilometers vliegen aan mij voorbij. Gelukkig is het dor weer gebleven. Dit wens ik julie ook.
aftellen gaat nu wel heel snel. Nog 2 ritjes, in totaal 120 km. Ongeveer retourtje Laag Keppel - Zwolle.

• 12 Mei 2014 - 22:37

Rob En Brigit:

Hallo Gerrit,

Wauw dat je nu al bijna in Rome bent! Wat fantastisch moet het zijn om na een forse inspanning de top van een heuvel te bereiken en dan met de wind door je haren in de warme voorjaarszon naar beneden te denderen langs die glooiende hellingen met bloeiende klaprozen en de aan één geregen velden wijnstokken, om tenslotte als toetje het eeuwenoud stadje Assisi binnen rijden. Super!!

Mooie tocht verder, liefs van,

Rob en Brigit

• 13 Mei 2014 - 08:01

Gerrit:

Hallo Rob/Brigit,

Sta op het punt richting Fiano Romano te rijden. Vandaar uit nog 1 rit naar Rome.
    De wijnstokken maken ondertussen plaats voor olijfbomen. 1e helft vandaag beloofd nog een mooi landschap, daarna vlak.

gr.
    Gerrit

• 13 Mei 2014 - 14:12

Mark En Ineke:

Grote klasse Gerrit! Bijna Rome bereikt. Wat moet dat een heerlijk gevoel geven.
    Geniet samen met Gemma nog een paar dagen van Rome.
    We horen binnenkort graag je verhalen als je weer terug bent in Nederland.
    Liefs, Mark en Ineke

• 13 Mei 2014 - 14:12

Mark En Ineke:

Geniet samen met Gemma nog een paar dagen van Rome.
    We horen binnenkort graag je verhalen als je weer terug bent in Nederland.
    Liefs, Mark en Ineke